-
Lindblommor på tork! Check på den!

I Skåne blommar linden och den knockar mig med sin bedövande doft. Jag har precis plockat kommande årsförbrukning av lindblommor och lagt på tork. Jag har inte använt upp alla lindblommor som jag plockade i fjol, så när den nya är torkad återlämnar jag den gamla till naturen. Lindblommorna innehåller bland annat en glykosid som…
-
Testar örtte vid olika grader

-
Tinkturen på pepparmyntan är silad och klar!

Det är första gången jag sätter en tinktur på pepparmynta, så det var spännande att både se kulör och känna doft och smak på den. Den har en guldgul kulör, doftar gott av pepparmint och har en intensiv mintsmak. Tanken med tinkturen är att använda den som en klådstillande och svalkande tinktur. Lite längre fram…
